Subscribe:

Sosial


Hari yang memenatkan Pulang ke kg (TANTA)

Hari ni,,fuhhhh...letih sangat2..balik tanta..dah lah cuaca panas.pas tu jalan plak jem..aduhhh,,hampir 3 jam gak dok dalm van (tranco) balik ke tanta..banyak betul hari ni ada kemalangan kat jalan raya,takut rasa.dah lah fobia excident ari tu pon xhilang lagi,hehe..dasyat betul kemalangan hari ni,sebuah lori yang membawa beras terbalik,hancur habis lori 2..beras-beras bertaburan di atas jalan,mujurlah ada orang arab 2 yng jaga jalan supaya xlah jem sangat jalan 2..lepas 2 plak,xjauh dari 2,ada plak yng excident plak,,yng ni lori yng bawak telor plak..habis semua telornya pecah,bertaburan kat atas jalan,kat depan lori 2 hancur,remuk,,tak tau lah nasib orang yng membawanya cam ne,,harap2 ok je..takut gak dibuatnya..dah lah van(tranco) yang aku naik 2,laju giler2..aduhh..nk wat cm ne,dah memang orang arab mesir ni cam 2,,terima je lah,,kalu x,nak naik pe aku nak balik tanta ni,,haha terpaksa lah jgak,,hehe..tapi yng bestnya,sempat gak buka puasa di maidah tanta..mase kat jalan lagi,orang arab dah sedekah roti ngan air..bleh je buat buka puasa..tapi,alhamdulillah sangat dapat buka kat sini gak..lauk daging lagi ngan kuah kudoor,,best..rugi sape2 xleh rasa..huhu,,xde lah gurau je..hehe..yang aku respek kat orang2 arab meir ni..diorang bila masuk je bulan puasa,suka je sedekah,kat tengah jalan pon sempat lagi sedekahkan makanan kat orang2 yang ditengah jalan lagi,yang xsempat nak berbuka,kalaulah orang2 malaysia kita ni,buat cam diorang ni,kan elok,ni tak,dah la kedekut,banyak rasuah plak 2..emmm tapi ada je yang baik hati.emm,,penat pon xhilang lagi..kawan dari moroco 2 pon dah lena tidur..esok nak bawak dia jalan2 plak..emm k lah dulu ye..rasa ngantuk plak ni..hehe,,nak tido jap,nak bangun sahur plak..k.tidur dulu ye,,jangan marah,,,haha k.assalamualaikum...