Subscribe:

Wednesday, August 10, 2011

Kerinduan di perantauan


Di tengah-tengah kesunyian malam,hatiku berbicara keseorangan,mengapakah hati ini selalu terkenangkan malaysia,emm..tak taulah,,nak kata lama dah xbalik,baru je balik ari tu,siap balik free lagi..aku pun keliru gak..haha..ataupun mungkin dah lama tak menyambut ramadhan bersama orang tersayang kot..haaahhh,,,tak tau lah..tak sebena-bena aku teringat malaysia plak,gatal plak tangan aku ni tulis kat sini plak,,rasa nak luahkan kat sini je,sebab nak gitau kat orang pon,malu lah gak kan,"apelah besar-besar pon ingat malaysia lagi,xleh berenggang sikit"..hehe..baik tulis kat sini je,,bleh gak nak luahkan sikit-sikit..kalau kat malaysia ni,tengah bulan puasa-puasa gini best gak.kalau nak ikutkan lauk-lauk tuk berbuka tu,aduhhh la banyak sampai tak habis dimakan,tapi bukan tu yang di ingatkan,tapi memori berbuka bersama keluarga tu yang di ingatkan,kalau kat sini,berbuka ngan kawan je lah,hari-hari aku tengok kawan,kawan plak tengok aku,kata orang kelantan (klipah-klipah) haha,,(badi dok tengok),,(mu tengok aku,aku tengok mu)hahha,,gitu lah suasana kat mesir ni..tapi seronok gak,bila difikirkan balik,,sebab itulah dinamakan kenangan indah,,hihi..kalu aku tak duduk sini ,tak dapat rasa lah aku suasana cam ni.malam ni xtau lah nak sahur ngan apa,lauk xde nak dimasak,roti canai yang aku buat semalam tu je yang ada lagi,,emm,,nampaknya sahur ngan roti canai je lah pagi ni,nak buat cam ne,biasalah dok jauh di perantauan..makan apa saja yang ada,yang penting kenyang..emm,,nape lah mata ku ni,tak mahu tidur lagi,hampir setiap hari cam ni,,tak boleh nak tidor,,mungkin sebab sekarang ni musim panas dan waktu subuh pun awal sangat,jadi susah sikit nak lelapkan mata ni.aikkk,,dah pkul 2 pgi lebih dah,cepat betul masa berlalu,emm,kena g sahur dulu ni,,hehe..nnti ada masa aku tulis lagi..ni pun xrancang pun nak tulis,tapi bosan sangat,tak ada kija ape-apa,jadi tulis lah kejap..emm..oklah ye semua,,aku gi sahur dulu ye,,jumpa lain wakte plak ye..ok,,barakallah fiq...wassalam...

0 comments:

Post a Comment