Subscribe:

Pages

Thursday, September 1, 2011

maafkan diriku

Selalu dibenakku memikirkan nasibku yang tidak sepeti mereka-mereka yang lebih baik dari ku dari segi kewangan ini,selalu aku jadi kutukan orang yang tidak memahami keadaanku disini,(mesir) selalu menjadi cemuhan orang,,tidak tau lah kenapa nasib diriku ini menjadi seperti ini,adakah aku bersalah,dilahirkan dalam keluarga yang serba kekurangan dari orang lain..adakah aku dipandang hina begitu sekali disebabkan aku tidak berduit seperti mereka..setiap hari ku memikirkan keadaanku disini,aku tidak mahu menyusahkan atau melibatkan sesiapa pun dalam masalahku ini,sebab itu lah aku banyak diam,banyak perhatikan orang lain,yang mewah dalam berbelanja,aku tak mampu seperti mereka,cuma kepada mereka yang masih tidak tahu keadaanku yang sebenar,aku berharap sangat kalian fahami keadaanku disini,bukan niatku menyusahkan kalian denag masalahku sampaikan kalian selau mengutuk aku,mengata aku,sedangkan aku tidak tahu menahu pun apa masalah yang sebenarnya yang sampaikan diriku diperlakukan sedemikian,aku sangat sedar akan diriku ini yang serba kekurangan,tapi aku tidak meminta belas kasihan sedikit pun dari kalian,cuma yang aku inginkan sokongan dan kekuatan dari kalian supaya aku tabah disini mengharungi sisa hidup sebagai azhari di bumi anbiya ini.tidak ku meminta belas simpati kalian,cuma sedikit faham tentang keadaanku disini..selalu diriku memikirkan keadaanku,adakah aku nak mintak tolong dari kawan atau kepada siapakah aku perlu minta tolong..ibu bapaku takmampu beri aku seperti mereka..adakah salah padaku?sebesar manakah silapku pada mereka..disebabkan aku tdak berduit seperti mereka,mereka merasakan beban pada mereka..aku mintak maaf sekirannya aku membawa kesusahan kepada mereka,kerana disebabkan aku ini susah..maafkan aku sekiranya aku berbuat silap dan membebankan kalian diatas kesusahan aku...maafkan aku...

assalamualaikum....

0 comments:

Post a Comment