Subscribe:

Monday, August 29, 2011

.:NAJAH IMTIHAN:.

Alhmdulillah,setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kehadrat Allah SWT,kerana dengan limpah dan kurnianya,dan rezeki yang diturunkan olehnya kepada hambanya yang serba dhoif ini,dapatlah kali ini saya telah berjaya dalam IMTIHAN pada kali ini..(haha..macam skima syarahan lah plak.

Tanggal 23 hb 8 2011,keputusan mtihanku telah keluar,pada pagi tu,aku tidur jap,biasa lah kat mesir ni,malam-malam xleh nak tidur sangat time-time musim panas cam ni,jadi tidur lah sikit pagi tu,sebelum tu,dah dengar dah,khabar-khabar angin yang result akan keluar hari ni,tapi aku buat tak tau je lah,biasa lah kat mesir ni macam-macam khabar angin selalu terdengar,tapi habuk pun takde,jadi aku tidur lah pagi tu,tapa menghiraukan keputusan keluar ke tak hari tu,tiba-tiba talifon ku berbunyi (ring-ring) rupa-rupanya ahli bait ku yang talifon,dia cakap,"haliz!keputusan dan keluar dah,anta lulus," aku menjawab,,"betul ke? alhamdulillah," tetapi dalam hati macam tak puas hati lagi,nak tengok sendiri plak,aku pun terus siap-siapkan pakaian dan terus ke kuliah tuk tengok keputusan ku itu,setiba disana,ku macam tidak percaya,memang betul aku telah lulus,alhamdulillah,bisik hatiku,aku pun terus pulang kerumah dan terus manalifon malaysia tuk memberitahu kepada keluargaku terutama ummi ku..mereka gembira sekali mendengar keputusan ku itu,mungkin itu berkat doa darinya yang tak pernah jemu mendoakan untuk kejayaan ku disini.walaupun jauh dimata,tetapai doa sentiasa mengiringiku setiap waktu dari seorang ibu yang ku panggil UMMI......

Ku berharap pada diriku sendiri,agar kejayaan ini menjadi semangat keadaku untuk aku lebih lagi berusaha didalam imtihan-imtihan yang akan datang....selepas ini aku berharap keputusan ini dapat terus aku capai selalu pada tahun-tahun yang berikutnya,disamping itu juga,kuberharap doa-doa daripada sahabat- sahabat semua yng membaca blog aku ini,supaya aku sentiasa didalam rahmat Allah dan sentiasa dilimpahkan rezeki olehNya,dan sentiasa najah dalamimtihan di bumi Anbiya' ini......doakan ku disini.................. amin......


sekian dariku,,maassalamah wa ilalliqa'..................assalamualaikum.......................(^^,)y......














0 comments:

Post a Comment